NL | EN

Meer over ons

Over DAT

Als de mobiliteitsexperts van Nederland, die al 50 jaar een leidende rol in de markt spelen, hun ICT expertise bundelen op het gebied van monitoren, modelleren, managen en plannen... Wat krijg je dan?

DAT.Mobility is een nieuw bedrijf dat barst van de ervaring en kennis. In DAT.Mobility is alle ICT expertise binnen de Goudappel Groep op het gebied van big data, modelmethodiek, geografische informatiesystemen en softwareontwikkeling samengebracht. Wij zien de grote kansen die intelligente en geïntegreerde systemen bieden. Kansen om niet alleen beter zicht, maar ook meer grip te krijgen op mobiliteitsgedrag. Bij DAT.Mobility werken slimme ontwikkelaars en mobiliteitsexperts aan slimme applicaties. Wij zijn ondernemers en gaan het avontuur graag aan.
DAT.Mobility ontwikkelt tools, maar biedt ook innovatieve maatwerkoplossingen, advies en trainingen. Alles waarmee uw beleid effectiever wordt en waarmee u uw doelgroep beter van dienst kunt zijn.

DAT.Mobility biedt oplossingen voor professionals bij overheden, semioverheden en bedrijven. Voor verkeersadviseurs, planners, beleidsmakers, vervoerders, wegenbouwers en distributeurs. Maar ook voor marketeers, parkbeheerders of evenementenbureaus binnen en buiten Nederland. Voor iedereen die werkt met mensen in beweging, of zelf in beweging is. Voor u.

Formeel is DAT.Mobility op 1 januari 2014 van start gegaan. Het bedrijf bestaat uit de samenvoeging van Omnitrans International met een aantal ICT-georiënteerde onderdelen van zusterbedrijf Goudappel Coffeng. In totaal werken er binnen DAT.Mobililty ongeveer 40 mensen.
De medewerkers zijn hoog opgeleid en er zijn nauwe banden met opleidingsinstituten als de Technische Universiteit Delft, Universiteit Twente en NHTV. Doorlopend zijn er een zestal afstudeerders en promovendi aan DAT.Mobility verbonden. De inhoudelijke kwaliteit van onze oplossingen en adviezen is gewaarborgd. Waarmee kunnen we u helpen?
 

Missie

DAT.Mobility maakt mobiliteitskeuzes eenvoudiger voor iedereen in het veld van mobiliteit; van beleidsadviseur tot investeerder, bestuurder tot consument; voor de reis van vandaag en de wereld van morgen. Dat doen we met superieure en hanteerbare producten en de beste service.

Visie

De mobiliteit van morgen kenmerkt zich door nog meer dynamiek en diversiteit. De mogelijkheden worden groter, de complexiteit neemt toe. Dit maakt het voor overheden, ondernemingen en consumenten moeilijker om daarop in te spelen met adequaat beleid, verantwoorde investeringen en een slimme reiskeuze.

Gegeven de snelle ontwikkelingen op het gebied van big data en ICT, zoals smartphones, zijn beschikbaarheid van gegevens en technologie niet langer een beperkende factor. Belangrijk worden de verwerking en interpretatie van de data, de vertaling naar relevante informatie en de vorm waarin deze wordt ontsloten en gepresenteerd.

Vanuit onze kennis op het gebied van mobiliteit, ICT en modellering weten wij vanuit de juiste databronnen informatie te creëren en te leveren in de vorm van applicaties, rapportages en adviezen, die mensen ‘anywhere, anytime, anyhow’ helpen de best mogelijke beslissingen te nemen.

Ons kennisleiderschap bouwen we steeds verder uit op basis van onze nauwe relaties met de academische wereld op het gebied van mobiliteit, onze partners en goede relaties met trouwe klanten.

We staan in de markt en dienen de markt, maar met een menselijke betrokkenheid. Daarom zijn we sociaal betrokken, dragen we bij aan discussie en kennisontwikkeling en zoeken we naar maatschappelijke meerwaarde. Hieraan ontlenen wij ons enthousiasme en de gedrevenheid om op innovatieve wijze en met een hoge productiviteit ‘state of the art’ producten en diensten te realiseren.

Dit maakt ons in 5 jaar tijd marktleider in onze thuismarkt en maakt ons een toonaangevende speler in de wereld.

Strategie

Op basis van onze bestaande producten, diensten en klanten beoordelen we continu hoe we onze portfolio nog beter op de klantwens kunnen laten aansluiten. Dit wordt omgezet middels eigen ontwikkeling of op basis van samenwerking met partners in nieuwe oplossingen en services.

Hierbij wordt de klant en onze markt als startpunt gebruikt en zetten we met name in op het bouwen en leveren van ICT ‘producten’, die we zelf en met name internationaal met partners wereldwijd in de markt kunnen zetten.

Om dat te bereiken zetten we in op data services, informatieservices en applicatie services die op basis van één flexibele architectuur via internet als webservice beschikbaar worden gesteld.

Al onze ict services zullen ondersteund worden door eersteklas documentatie, training en support services om een optimale gebruikerservaring te garanderen.
 

Kernwaarden

  • We handelen vanuit kennisleiderschap in onze markten
  • Met integriteit
  • En respect voor het individu  (ongeacht of dit nu een klant, medewerker, partner of ander persoon is.)
  • We geloven in groei van de onderneming door ontwikkeling van onze medewerkers en stimuleren dit actief.
  • Werken voor DAT wordt ervaren als uitdagend en leuk. We willen lol hebben in ons werk!
  • Tenslotte moet de onderneming daarvoor wel winstgevend zijn.


Partners

DAT.Mobility werkt nauw samen met diverse partners in zowel het bedrijfsleven als het onderwijsveld. Samen maken we ons sterk voor mobiliteit! Klik hier voor een overzicht.
 

 


Contactgegevens

Klik hier


 

DAT moet je zien! Bekijk hier onze nieuwe bedrijfsfilm!